Nils Petter Nordskars foredrag handler om hvordan gode ideer skapes, og om hva som kreves for å lykkes med gjennomføringen av dem.

Kreativitet er vår viktigste kompetanse

Om foredraget sier Nils Petter Nordskar:

Kreativitet er av bedriftsledere over hele verden regnet som vår viktigste kompetanse. Vi er alle avhengig av nye ideer for å skape en bedre hverdag, en bedre fremtid – og morsommere bedrifter. Da er det godt å vite at absolutt alle kan spille en viktig rolle i kreativt arbeid. For å lykkes med ideer over tid er det allikevel ikke nok å kunne skape dem, og å kunne selge dem inn til andre. Suksessen er avhengig av dine kvaliteter som menneske. Hvem du er. Verdier, evnen til å lytte og ikke minst – utholdenhet.

Nordskar er av reklamebransjens mest profilerte tekstforfattere og kreative rådgivere, og er en svært erfaren fagperson innen kommersiell kommunikasjon. Han er en inspirerende foredragsholder som får alle til å føle seg som viktige, kreative lagspillere. Han har samlet sine erfaringer og ideer i boken Tusen og enda en natt. Om å lykkes med ideer, som ble utgitt på forlaget Press høsten 2012.

Det som kjennetegner Nils Petter Nordskar mer enn noen annen i kommunikasjonsbransjen, er hans innsats for å bevisstgjøre en spennende, men tradisjonell bransje – i overgangen til en digital hverdag med helt nye virkemidler.

Prisbelønnet og kreativ forretningsutvikler

Nils Petter Nordskar etablerte reklamebyrået Nordskar & Thorkildsen, som ble Leo Burnett i Norge fra 1994. Da den digitale hverdagen så vidt hadde begynt, etablerte han internettmiljøet New Media Science (i dag Bouvet) i 1995 og datterselskapet Virtual Garden/Screenplay i 1996. Fra 2006 har Nordskar jobbet som kreativ coach og rådgiver, journalist, tekstforfatter og foredragsholder. Han er engasjert som investor og forretningsutvikler og er en del av mentormiljøet i Connect/Innovasjon Norge. I 2003 ble han den første enkeltperson som fikk INMA´s utmerkelse Årets Internettperson i Norge – ti år senere er han selv konferansier og arrangør av Social Media Days i Oslo, som blant annet deler ut priser til de beste innen kommersiell bruk av sosiale medier. Han har hatt en rekke verv i ulike bransjefora, og har for sitt arbeid mottatt reklamebransjens ærespris Gullblyanten i tillegg til en lang rekke andre priser for sitt arbeid.

Av større og viktige prosjekter som Nordskar har hatt ansvar for, kan nevnes omprofileringen av Norol til Statoil, lansering av el-bilen Think, navneutvikling for If, NRK Aktivum, reklamefilmer for NSB, McDonalds, NRK, Flytoget, børsintroduksjonen av Telenor, m.m. Nordskar var kreativt ansvarlig og rådgiver for Helsedirektoratets kampanjer mot tobakk over en femårsperiode – som kulminerte med lanseringen av Røykeloven i 2004.

Du finner en kort presentasjon av foredraget her: https://present.me/view/51927-overview-np-foredrag

Foredraget varer normalt rundt 50 minutter, uten pause.