Jan Størksen blir ofte omtalt som  reklamemannen av Guds nåde som utviklet Frelsesarmeen som merkevare – med uniformen på. Et arbeid han blant annet har hentet Kommunikasjonsprisen for.

De siste ti årene har Størksen jobbet som frilanser med base på Jæren med kunder som ConocoPhillips, Kitch´n og Frelsesarmeens internasjonale hovedkontor i London (Others Global).
Like lenge har han fast vært å høre i NRK Rogalands Laust & fast og som skribent av Søndagstanker i Stavanger Aftenblad.

Fra 2017 er han igjen engasjert av Frelsesarmeen på heltid som markedsansvarlig.

Jan har stått bak prosjekter som:
Perleporten, Stolpesko, trilogien Suppe/såpe/frelse, Tørst, Pedalkraft og Håp i ei Gryte. Han har skrevet egne bøker som Du er mer enn du tror og Soneforsvar med barn i hus.

Foredragene til Jan er merket av hans sterke engasjement og urokkelige overbevisning om å tørre å handle i takt med egne overbevisninger.

Hans egne nettsider finner du på: www.stoerksen.no

Omtale av Jans forskjellige foredrag finner du her:

Du er mer enn du tror

Foredraget Du er mer enn du tror er en motivasjonspakke til alle som ønsker glød til arbeidet med verdier, forankring, samspill og endringsmestring.
Eller der en rett og slett bare ønsker motivasjon hentet fra et langt liv som rådgiver i reklame- og kommunikasjonsbransje, ikke minst fra arbeid i inn- og utland for Frelsesarmeen.

Det er fra Frelsesarmeens grunnlegger Størksen har hentet sin største inspirasjon:
“Oppgaven er kanskje langt større enn vi kan makte, men så lenge det ikke er bevist er det ingen ting som skal hindre oss i å prøve”.

Kjepphesten til Størksen er kreftene som ligger i det mentale eierskapet.
Tilstedeværelse som skaper glød og plusshistorier.

Foredraget er like lite statisk som Størksen selv, og tilpasses ulike settinger, selskapets behov og ønsker.