Carl Størmer er en svært dyktig og etterspurt foredragsholder, som med sitt JazzCode tilbyr noe nytt, annerledes og samtidig banebrytende og høyrelevant som både norske bedrifter og offentlige virksomheter vil ha all nytte av å få med seg:

JazzCode er en fascinerende oppvisning i hvordan jazzmusikere samarbeider om å improvisere. Det viser hvordan hver enkelt deltaker henter fram det beste i sitt potensiale, i samarbeid med fellesskapet – der og da gjennom musikkens fantastiske ramme. Gjennom verbalt og musikalsk språk lærer Størmer oss hvordan jazzmusikere kommuniserer, improviserer og jobber sammen som gruppe – og ikke minst hvordan disse teknikkene er høyst anvendbare i den arbeids- og livssituasjonen vi alle befinner oss i! Her er en film som gir et solid inntrykk: www.tiny.cc/bif

JazzCode er gjort sammen med noen av de fremste jazzmusikere for både store og små grupper, og kunder som  IBM, KPMG, Krafts Food, Oracle, Statoil, Telenor, McKinsey & Company, Schibsted, Insead Advanced Management Program, London Business School AMP, DnBNor Bank, Cap-Gemini og en rekke andre har hatt gleden og ikke minst nytten av konseptets unike innspill.

Carl Størmer har vært markedsdirektør i Norwegian, og startet og ledet også Student Universe Inc., dagens ledende online reisebyrå for studenter. Han har arbeidet for IBM Global Services, og tilbrakte fire år i New York som databasedesigner. Her etablerte han også The real thing, Norges mest populære jazzgruppe – og jobbet som profesjonell jazzmusiker i både New York og Norge. Størmer er Master in business fra Columbia University og i musikk fra Manhattan School of music, samt har en Bachelor i musikk fra det prestisjetunge New England Conservatory of Music.

Du kan lese mer om Carl Størmer’s foredrag her:

JazzCode

JazzCode kan gjøres i forskjellige trinn og formater:

1. JazzCode som foredrag

I dette foredraget viser Carl Størmer hvordan prinsippene som profesjonelle jazzmusikere bruker for å improvisere er relevante for virksomheter og bedrifter som må prestere på kort varsel og under tidspress. Han bruker musikkeksempler og tilpasser budskapet til hver enkelt oppdragsgiver og deres virksomhet.

Dette foredraget fungerer både som informasjon, inspirasjon og motivasjon for både små og store grupper, og det kan tilpasses temaer som innovasjon, lagspill, salg, verdi- og strategiarbeid, krisehåndtering m.m.

Varighet er normalt 30-45 minutter.

2. JazzCode som foredrag – og konsert

Dette er foredrag som beskrevet over, men det kombineres med live-musikk fremført av noen av de fremste jazzmusikerne i Norge. Størmer og hans musikere tar her deltakerne med inn i jazzmusikernes verden på scenen, og lar dem få direkte innblikk i kommunikasjon, improvisasjon og ikke minst samarbeid musikerne i mellom.

Dette opplegget er ideelt for grupper fra 10 personer og oppover som ønsker å samarbeide bedre og fokusere på improvisasjon i lagarbeidet.

Varighet er normalt 60-90 minutter.

3. JazzCode 2.0 – hvordan oppnå tilstedeværelse i team

Dette foredraget, som kan gjøres med eller uten musikere, er ment for grupper som allerede har deltatt på JazzCode som foredrag eller konsert. I dette foredraget jobber Carl Størmer fram detaljer på hvordan profesjonelle grupper kan øke sin tilstedeværelse i øyeblikket – intet mindre. Størmer viser hvordan en persons eller en gruppes mentale kapasitet må balanseres mellom lytting og deltakelse: Vi må lytte til andre for å forstå hvordan vi kan skape verdier. Samtidig må vi føle oss trygge nok på oss selv til å vite hva og hvordan vi kan bidra til å føre en prosess fremover.

Dette opplegget fokuserer på stikkord som; minske kompleksitet, øke ferdigheter, tillit og engasjement.